Sokan elhanyagolják az étlapok dizájnos megjelenését, pedig ugyan úgy hozzájárulnak az étterem arculatának egészéhez. Tulajdonképpen az étterem belső hangulatának érzékelése és a felszolgálókkal való találkozás után az első tárgy, amit egy vendég a kezébe vesz az az étlap és itallap. Éppen ezért nem mindegy, hogy milyen benyomást kelt. Cikkünkben végig megyünk azokon a pontokon, amikre mindenképpen szükséges odafigyelni, ha egyedi és ízléses étlapot szeretnénk vendégeink kezébe adni.
Első lépés: profi tervezés!
Először is ha az éttermünknek még nincs arculata, logója, akkor mindenképpen érdemes ezzel kezdeni. Ne hanyagoljuk ezt a munkát, mindenképp profi grafikust bízzunk meg az arculat megtervezésével. Az arculat nagyban meghatározza az étterem imázsát, azaz hogy a fogyasztók fejében milyen képek és érzések lesznek az étteremmel kapcsolatban. Legyen összhangban az étterem és ételek stílusával. Egy komplett arculat megtervezésének a része az étlap és itallap tervezés is, így benne van a grafikai szolgáltatás árában.
A megfelelő anyag és borító kiválasztása
Persze megeshet, hogy az éttermünk stílusa nem követeli meg az étlap lapjainak egyenkénti pontos grafikai tervezését, ebben az esetben a külleme, borítója kell, hogy nagy hangsúlyt kapjon. Először is döntsük el, hogy milyen anyagú legyen: papír, műanyag, fa, de ma már többféle anyag is előfordulhat a piacon. Léteznek már mosható anyagú étlapok, illetve olyanok, amelyeknek lapjai könnyen cserélhetők, így nem kell mindig újra gyártani az egészet. Az internet segítségével több gyártót is találhatunk, ilyen például a Gasztro Palazzo vendéglátóipari nagykereskedés étlapgyártással foglalkozó részlege: https://gp-menu.com/hu/
A GP kínálatában több féle méret és kivitel közül lehet választani. Egyedi megrendelésre, aprólékos munkával gyártanak akár műbőr vagy fa anyagó étlap borítókat, amelyekre a saját logónk is felkereülhet. A GP étlapok mellett más éttermi tájékoztató eszközöket is árul, mint péládul a foglalt táblák, menütartók, fizetőmappák vagy a cashboxok.